Type something and hit enter

author photo
By On
Contoh Soalan Temuduga Kerajaan. Assalamualaikum korang, baik kali ni aku nak buat ulang kaji mengenai contoh soalan yang ditanya dalam temuduga. aku yakin korang dah tahu, tapi kalau tak tahu ambil ni sebagai info tambahan untuk korang ya.

Masa pertama kali aku di temuduga, memang cuak nak mampos. hahaha tapi di sebabkan tak ramai, jadi hilang rasa cuak. orang yang jaga masa tu pun baik jer tak lah garang sangat.

Contoh Soalan Temuduga
Contoh Soalan Temuduga

antara soalan temuduga yang ditanya kepada aku adalah .

1. perkenalkan diri. masa ni korang perkenalkan diri macam biasa. tak perlu meleret. ceritakan semuanya tentang korang. tak perlu sampai nama anak dan sebagainya. lebih fokus kepada kerjaya korang dan pencapaian korang.

2. Kelebihan korang. ada satu tu aku terkena untuk buat pengucapan awam ketika temuduga. hahaha aku dah lah tak pandai, tapi aku belasah jugalah . dapatlah dalam 2 atau 3 minit. hahaha jangan jadi macam aku tau.

tapi still dapat shortlist untuk jawatan tu. hehehe

3. Jawatan yang di pohon. ingat satu benda.

jangan hafal apa yang ada di internet. kalau nak hafal pun mesti baca secara deteail dan mendalam. sebab penemuduga akan tahu kau cari info dekat mana. aku kena dah . dia cakap ' dapat maklumat dari internet sahaja ke ? ' haha terdiam aku masa tu.

ngaku jerlah masa tu kan.

4. Isu semasa. korang boleh dapatkan isu semasa terkini di entri isu semasa 2017.

5. apa dasar baru yang dikeluarkan oleh pihak kerajaan . kena baca dan fahamkan tau.

Akhir sekali, kalau korang perlukan bantuan untuk temuduga, dapatkan rahsia lulus temuduga kerajaan dekat bawah ni. insyaallah ia mampu membantu korang.

dapatkan di sini - panduan temuduga

jangan putus asa, teruskan usaha. ini masa korang untuk berjaya. senyum dan terus melangkah. aku doakan korang berjaya. aamiiin .

Click to comment