Type something and hit enter

author photo
By On
Susunan Fail Temuduga. Dalam temuduga, susunan sijil dan dokumen untuk temuduga adalah satu benda yang amat serius. Sebab tu kalau korang masuk bilik temuduga, awal-awal lagi dia dah minta korang susun siap-siap semua dokumen tu untuk memudahkan penemuduga tengok dokumen korang.

Tapi, persoalan dia sekarang ni, macam mana susunan sijil dan dokumen untuk temuduga ni  ? Jom aku kongsikan di bawah.


SUSUNAN SIJIL DAN DOKUMEN UNTUK TEMUDUGA



Pertama sekali korang kena sediakan file lut sinar yang memudahkan penemuduga tengok dokumen korang. macam dalam gambar di bawah ni .
Susunan Sijil dan Dokumen Untuk Temuduga
Susunan Sijil dan Dokumen Untuk Temuduga


Aku dulu kena marah sebab ni lah, salah susun. hahaha tapi nasib baik yang jaga temuduga tu jenis friendly ja. jadi tak da masalah sangat lah. dia ajar masa tu juga. itu pun sebab tak ramai. kalau ramai aku tak taulah kena apa nanti. hehe

Yang kedua, susunan kesemua dokumen di bawah ini mengikut turutan yang telah aku sediakan ini tau.

1. Kad Pengenalan/ Ic
2. Sijil Kelahiran
3. Sijil berhenti sekolah
4. Sijil spm
5. Sijil Stpm *kalau ada
6. trankrip matrikulasi *jika ada
7. ijazah sarjana muda *jika ada
Surat pengesahan tamat belajar*jika ada
8. transkrip sarjana muda/ijazah **jika ada
10. sijil kokurikulum *tingkatan 4 ke atas
11. dokumen-dokumen lain yang berkaitan
12. resume


Susun elok-elok, insyaallah penemuduga pun happy ja bila tengok dokumen korang kan.

Jangan lupa dapatkan pengesahan ketua kampung atau sesiapa saja yang dibenarkan beri pengesahan seperti yang di nyatakan dalam surat tawaran. jangan lupa pula tau.

Ada satu panduan untuk korang yang nak pergi temuduga. panduan ni memang berguna untuk korang. Sebab apa ramai dah yang guna panduan ini untuk ke temuduga. depa rasa confident sikit bila masuk bilik temuduga tu. Jadi aku cadangkan dekat korang untuk dapatkan panduan lulus temuduga kerajaan ini secepat mungkin sebelum korang pergi temuduga lah kan.

Dapatkan di sini - Rahsia temuduga .

Meti korang nak banggakan mak ayah , suami atau isteri korang kan. mana tau bila korang dapatkan panduan rahsia temuduga ni kan, korang lulus temuduga. lepas ni lagi sayanglah orang yang terdekat dengan korang. yang penting boleh balas jasa diorang kan.

Aku hanya cadangkan, korang yang buat keputusan ya. Semoga berjaya dalam temuduga korang !

Click to comment